close


visionoflovE  

Mariah Carey - Vision Of Love --1990#1 for 4 weeks

說起為何喜歡這首歌嘛...  一開始大概是因為"I had a vision of love "這句吧~  

雖不懂意思  但濃濃的感情都滿溢在歌詞中  讓我漸漸地愛上這首歌

說真的 這首歌的心境真的很適合情竇初開的人 暗戀的人  有一點感傷 但又表達出日日夜夜 對愛的憧憬  很好聽

另外~ 不得不說 這首歌來自第一張專輯 " Mariah Carey "的第一首曲子  當然其他首也很讚喔!

 

原版音樂錄影帶:

https://youtu.be/tov22NtCMC4

歌詞:

 

Treated me kind  溫柔地對待我

Sweet destiny 親愛的命運

Carried me through desperation 帶領我通過絕望

To the one that was waiting for me到那個在等待著我的人

It took so long 花了如此長的時間

Still I believed 盡管如此,我相信

Somehow the one that I needed 不知怎的,我需要的那個人

Would find me eventually 最終會找到我


I had a vision of love 我有一個愛的憧憬

And it was all that you've given to me 而這一切都是你給我的



Prayed through the nights 整個夜晚祈禱
Felt so alone 覺得很孤單
Suffered through alienation  遭到你的疏遠


Carried the weight on my own 自己承受孤寂的重量


Had to be strong  必須要堅強
So I believed 因此,我相信
And now I know I've succeeded 現在我知道我已成功
In finding the place I conceived  找到一個我設想地方


I had a vision of love 我有一個愛的憧憬
And it was all that you've given to me 而這一切都是你給我
I had a vision of love 我有一個愛的憧憬
And it was all that you've given to me 而這一切都是你給我

<a href="http://pop.yinyueabc.com/lyrics_mariah-carey_song_vision-of-love_zh-CN/">Vision Of Love 歌詞<a> 
<a href="http://www.yinyueabc.com">音樂 ABC<a>




I've realized a dream 我已經實現了一個夢想
And I visualized  The love that came to be 我使我的愛被你看見

Feel so alive 感覺到自己是活者的

I'm so thankful that I've received 我很感謝,我已經收到

The answer that heaven has sent down to me 天堂給我的答案

Treated me kind 對我溫柔

Sweet destiny 甜蜜的命運

And I'll be eternally grateful 而我將永遠感激

Holding you so close to me 抱著你 對我來說是如此地接近

Prayed through the nights 整個夜晚祈福

So faithfully 如此的忠誠

Knowing the one that I needed 深深地知道,我需要的那個人
Would find me eventually 最終會找到我
I had a vision of love 我有一個愛的憧憬

 
And it was all that you've given to me
而這一切都是你給我
I had a vision of love 我有一個愛的憧憬

And it was all that you turned out to be 而這一切都是你造成的
Mmhmm

 

 

 

*如果有哪裡翻錯  還請各位大大多多指教!

arrow
arrow

    DreamSky 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()