close

 

Love_Takes_TimeEU

瑪麗亞凱莉-愛情需要時間  Mariah Carey - Love Takes Time--1990#1 for 3  weeks

 

很有感觸的一首歌...

一首癡心抒情的曲子 聽起來很舒服 讓人有想一聽再聽 是成癮嗎? ...XD

歌詞中有提到主 有種虔誠的感覺(ㄚㄚ  偏題了...)

應該說--

愛情有時候 消失了  不一定是誰的錯 

但留下的那個人 會是最傷心的  不斷地問自己 是自己哪裡做錯了?

或許...留下的那個人   應當要勇敢前進...

 

MV version: https://www.youtube.com/watch?v=FkDpwF6-QiA

live version: https://www.youtube.com/watch?v=paCLN2p73U4

 

歌詞

 

I had it all 


我曾擁有全部 


But I let it slip away

 
但我卻讓它溜走了 


Couldn't see that I treated you wrong 


無法明白我這樣對你是錯的

 
Now I wander around 


如今我四處流浪 


Feeling down and cold 


感到失落與寒冷 


Trying to believe that you're gone 


試著相信你已遠去 

Love takes time to heal 


愛需要時間治癒


When you're hurting so much


當你傷得這麼重 


Couldn't see that I was blind 

不能明白過去的盲目 

 
To let you go 


竟讓你離去 


I can't escape the pain inside 


我無法逃避內心的痛楚 


Cause love takes time 


愛需要時間 


I don't wanna be here

 
我不想在此 


I don't wanna

be here alone 


我不想孤伶伶的在此 

Losing my mind 

 
失去理智 

From this hollow in my heart 

從我心中的破洞 

Suddenly I'm so incomplete 

突然覺得自己殘缺不全 

Lord I'm needing you now 

主,我需要你 

Tell me how to stop the rain 

告訴我,怎樣能讓雨停下來 

Tears are falling down endlessly 

淚水正不斷的滴落下來 

 


Love takes time to heal 

愛需要時間治療 

When you're hurting so much 

當你傷得這麼重 

Couldn't see that I was blind 

不能明白過去的盲目 

To let you go 

竟讓你離去 

I can't escape the pain inside 

我無法逃避內心的痛楚 

Cause love takes time 

愛需要時間 

I don't wanna be here 

我不想在此 

I don't wanna be here alone 

我不想孤伶伶的在此 
 

You might say that it's over 

你可以說已經結束了 

You might say that you don't care 

你可以說你不在乎 

You might say you don't miss me 

你可以說你根本不想我 

You don't need me 

你不需要我 

But I know that you do 

但我知道你想我 

And I feel that you do inside 

我感覺到你心裡需要我 
 

Love takes time to heal 

愛需要時間治療 

When you're hurting so much 

當你傷得這麼重 

Couldn't see that I was so blind 

不能明白過去如此的盲目 

To let you go 

竟讓你離去 

I can't escape the pain inside 

我無法逃避內心的痛楚 

Cause love takes time 

愛需要時間 

I don't wanna be there 


我不想在那兒 


I don't wanna be there alone 


我不想孤伶伶的在那兒

 

love takes time  

 

 

arrow
arrow

    DreamSky 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()